Alla inlägg den 20 juli 2007

Av Emma Strandh - 20 juli 2007 22:42

Fan vad jag har skrivit mycket på samma datum nu, men det är ju inte så egentligen eftersom för mig är det att jag skrev igår och nu skriver jag idag, eftersom jag har sovit emellan.


Idag har jag inte gjort så värst mycket. Åkte somsagt ner på stan förut, sen åkte jag hem och då kom sebs och gav mig lite company. Sen kom Evelina hit efter hon hade jobbat, så gick vi ut med hennes dogs, sen bort till Ica sen gick jag och Sebbe hem till henne:) och där har vi varit ikväll, fast sebben drog vid typ halv9-tiden och jag drog nyss. Kom precis hem. Skönt, ska snart sova åxo. Är fett jävla trött


Förövrigt så har jag sträckt en muskel i ryggen, sidomusklerna lr vad det heter. Skit-jävla-ont gör det, kan inte ens slappna av o inte sitta rakt i ryggen, då bara hugger det till utav bara fan :/ PAIN. vill ha hit nån som kan massera mig men det verkar inte finnas någon frivillig, tärt läge.


Jag är nervös just nu and so is Ewe! Hahah. ful jag är...


jag vill gå och duscha, men jag orkar inte. Duschade ju imorse! men håret är så lätt o tvätta nu när det är kort, det tar två sekunder så har man sköljit ur det. Nice, förut tog det flera veckor innan man hade duschat klart, sen torka håret var en mardröm... Tog typ 20 minuter med hårtork, och då var man ju redan svettig igen när man var klar! Haha, bad...


Nu ska jag gå ut och vara lite social med mami och hennes vänner. Dom sitter och väntar på pizza, ska tigga till mig en bit eller två. Jag är på G angående maten nu ;) Vill äta ganska ofta, blir hungrig oså... Det är ju positivt iallafall. Gott med mat.


Skriver säkerligen mer sen, jag heter ju Emma Maria Strandh.

adíos amigos


uppdaterar 23.53

hej igen gott folk ! ja vill bara be er om en tjänst... jag sitter o funderar på va ja ska göra för tatuering, har nån nåt bra tips ? :) ska tatuera mig ni vet lite ovanför byxlinningen, så att halva tatueringen är under byxorna o halva är ovanför, förstår ni ? :P haha. är jävligt tacksam för åsikter och tips iallafall :) Kommentera!!

Av Emma Strandh - 20 juli 2007 14:30

Nu har jag typ skrivit 5 inlägg på samma datum, bara för att jag skrev dom inatt. Vad irriterande.. Haha, värsta bloggnörden? Ne, faktiskt inte. Nolife kallas det, hahaha.


Jag somnade typ vid 0500 imorse, kunde verkligen inte sova. Låg och kollade på OTH hela natten, blev inge 9 millimeter, vet inte varför. Kände för en serie, och vad är då bättre än min favoritserie? :) - Nothing. Somnade iallafall tillslut, skönt var det.


Vid 1100 imorse ringde Evelina och väckte mig och frågade varför jag inte svarat i telefon, för hon hade försökt ringa mig och fråga om jag ville jobba åt Linda. Jag hade ändå inte orkat, ska jobba imorrn och söndag heldagar, satt ja hade inte pallat fredag lördag söndag när ja jobbar så nästa vecka ändå. Sjukt jobbigt, jag är inte van det ju :/ Aja. Pengar blir det och det är ju bra, när man väl kommer ifrån jobbet så känns det absolut värt det, men när man kommer på morgonen och tittar på klockan och tänker "shit, det är 9 timmar kvar nu" så känns det meningslöst, men det blir bra sen. Det beror på vilka man jobbar med. Men jag gillar nästan alla mina arbetskamrater ;) Speciellt EWE! haha. Min faveee big time.


Iallafall så åkte jag med 1230 bussen ner och mötte Evelina, Sandra, William, Robin och Zofie på stan. Sandra väntade på mig på Scorett sen gick vi ner till Claes Ohlsson och mötte resten av folket! Jag hoppade av vid posten så det var en bit att gå, det var en feeet geting inne på bussen så jag höll på o börja grina, så jag klev av där. Hahaha... Fjant jag är.


Iallafall, så solade Evelina o Sandra, och jag satt med William. Sen kom Vilma och skulle sola åxo :) Hon har dåligt samvete för att jag vart lessen igår över håret, haha stackarn. Men det gör inget. Idag känns det bättre faktiskt, hade till och med utsläppt in public idag, har typ vant mig lite nu. Great :) Men saknar mitt långa hår skit mkt iallafall.


Min jävla morsa är på SPA uppe på södra berget. Vilken jävel... Mormor bjöd henne? Jag vill ju åxo gå på SPA, min mormor kunde inte ens bjuda mig på mina reebok skor som jag verkligen ville ha. Så då fick jag köpa dom själv för tanten var så snål! Haha, men jag fick en hårfärg iaf... Hah.


Nu ska jag laga nånting att äta, fast det finns inget som tilltalar mig i min frys, jobbigt läge. Jag har inte ens pengar så jag kan gå på ICA och köpa nåt heller, varför är jag pengalös bara för att jag behöver pengar? Såklart.


Idag ska jag nog vara med Sebastian, men jag tror han ligger och sover det fanskapet. Ska snart ringa och väcka honom! Jag är döden ska jag säga, hahaha. Sen ikväll ska jag umgås med min kära Evelina.


kommentera gärna (:

Puss


upd. 1708

shu igen. Nu har jag haft städnoja så inåt helvete, hahaha. Har dammat av alla mina hyllor o grejer (vilket är jävligt många hyllor) o mitt databord o min skärm o min tv o allt. Foton o sånt, haha. Sen kom Sebbe hit och gjorde mig sällskap :) Skönt o ha nån vettig o vara med. Jag ställde mig och lagade fiskpinnar och potatis till mig och han, jag måste börja äta nu... Dethär funkar lixom inte, min kropp kommer kollapsa snart :/ Åt mat hos Vilma igår åxo så det börjar gå bra nu dehär. Nu ska jag lägga mig och titta på tv med Sebbe. Skriver mer sen, tycker det är roligt att skriva här så jag skriver hela tiden. Har ju inget liv somsagt........... "Jag hade ett liv, sen fick jag bredband." TYP


Ciao

Av Emma Strandh - 20 juli 2007 01:18

Sitter o pratar med Robin på msn nu. Han är fan sjuk på riktigt, hahaha. Vilken dåre. Jag skrattar hela tiden, han har skickat massa roliga bilder på kittenz. Hahahaha! Enjoy...



uppdaterar 02.29

Hallå där. För hundrade gången ikväll/inatt. Sitter här och funderar och tänker och blir lessen och skit. Allt känns verkligen dåligt nu... Ska snart gå och lägga mig så jag får sova och hoppas allt känns lite bättre imorron när jag vaknar.


Sitter och lyssnar på Danny - Stay. En skön o lugn bra låt som jag älskar. Ett plus är ju att det är Danny som sjunger, han är så jävla bra.. Min älskling. Finaste är han. Jag kramades med han på gatufesten, haha. Bästa gatufesten ever! Inte bara därför, hade världens bästa sällskap o hade så jävla roligt varje dag. Vem brydde sig att det regnade lixom? Lördagen var lätt bäst... Ohh. Kommer aldrig glömma, av många många anledningar... :) Det hände en sjukt bra sak. Men det behöver inte allmänheten veta om, nyfikna jävlar. Haha... Annelis och Jenita är världens bästa o festa med, speciellt när det gäller dans :D Dom är som jag, vill dansa hela kvällen.. Inte hålla på och springa runt och göra massa annat som alla andra vill, sjukt tärt är det. Hålla på och gå på massa artister o hålla på o fjanta runt o söka efter massa folk osånt. Jag läste en guide till hur man har roligast på gatufesten, då stog det "Spendera inte kvällen på att springa runt och leta dina kompisar." Fan vad rätt tänkte jag då, för det är verkligen det tråkigaste jag vet. När man går åt olika håll för man inte är ense om vad man vill göra. Därför är det bäst att gå med såna som vill göra samma sak som en själv :) Det gör jag. Grim... Vet inte varför jag började snacka om gatufesten nu men. Tänkte bara tillbaka, flashbacks ;) det var en grym kväll dendär lördagen asså.


Jag är fortfarande deppig, håret är sjukt sjukt kort och jag ser ut som en kille. Vilma är duktig och klippa för det blev fint förövrigt, men det vart för kort bara... :/ 


Josef och Curty kom nyss förbi för Josef skulle låna en cigg. Visst sa jag då. Var ett tag sen jag träffade honom, och Curty med iof. Men jag är inte så bra kompis med han som jag är med Josef ;P Så det var ju trevligt...


Nu vet jag inte varför jag inte har gått och lagt mig än, skrev för flera timmar sen att jag skulle sova. Har inte ens satt på en film eller nåt, är sjukt trött men ändå inte. Sov ju fan till 1430 idag, ovanligt för o vara mig. Jag blir alltid alltid väckt. 


Morgondagens planer:

Nada. Haha nerå... Men jag ska väl kliva upp nångång vid 12-13 tiden typ. Hoppa in i duschen, försöka fixa håret o få nån ordning på det. Lära mig att trivas i kort hår, sen ska jag åka ner på stan och sola tänkte jag. Måste fixa pengar först... Men 40 kr är väl inte så svårt att fixa? Jag jobbar ju hela helgen så jag kan ju kanske låna av nån. Hope so. Ska vara med Sebbe imorron åxo, det är ett måste! Jag skulle varit med han både igår och idag men det har inte blivit så nu bara pga massa grejer. Mestadels att jag sover hela tiden, hahaha. Så imorrn ska vi umgås iallafall. Tror han skulle med mig ner och sola. Hoppas det, men om jag ska sola själv gör det inte mig nåt. Fattar inte varför folk alltid ska ha med sig folk när dom ska sola, man solar ju ändå inte tillsammans? Och det går ju fooort... Aja.


Det kommer ett konstigt ljud från min dator hela tiden. Det låter som en puss typ? Smack lixom, som det låter när man pussas. Haha skit störande är det... Nån som har varit med om nåt liknande lr vet vad det är för nåt? - Berätta det isåfall. Skulle gärna vilja veta varför min dator gör pussljud, skumt ju...


Aja. Nu ska jag verkligen gå härifrån, börjar få mus-axel. Har skitont i skulderbladet för jag har suttit konstigt så länge, jag sitter som ett jävla mongo när jag sitter vid datorn. Fötterna uppe på databordet och huvet mot väggen och händerna på tangentbordet. En kroppsdel i alla riktningar typ, haha. Stört.


Om du orkat läsa ända hit så applåderar jag! Jag skulle aldrig orka det. Haha.. Speciellt inte sånthär jävla tomsnack som jag har sysslat med nu. Hahaha... Stackare.




 but i donno what to do, there is too much pain, holding on to you

Av Emma Strandh - 20 juli 2007 00:14

Nu har jag fixat och trixat lite.. det blev finare så :) Fan vad det laggar här, irriterande somfan är det.. vafan är det frågan om ? Måste lösa detta nu, vänta. Så nu blev det bättre, stängde av en massa program som segar ner datorn rätt mycket. DC och mitt jävla virusprogram som är felande, dampar o kommer upp massa rutor hela tiden osånt. 


Har så jävla tråkigt just nu asså. Vad ska jag skriva om? :) Hmm.. Kanske kan berätta lite vad jag har gjort idag, inte för att det är speciellt mycket eller speciellt roligt att läsa men ändå...


Dagen började för mig 14.30 då jag vaknade, sov ut första gången på läänge.. alltså satt jag sover tills jag vaknar av mig själv. Det känns som hundra år sen! Iallafall så klev jag upp, satt mig vid datorn. Käkade lite eftersom Sebbe insisterade, haha. Sen kom Evelina med William och var här en stund, sen drog ewe och jag hade William tills Lena kom och hämtade honom. Han sov ju ändå bara så det var inget jobbigt. Klädde på mig och fixade mig lite, sen åkte jag ner på stan och mötte Vilma. Hon handlade masas kläder o gick runt i massa affärer oså... Jag följde bara med, har inga pengar och jag tycker inte om att shoppa. Det gör mig bara förbannad för jag hittar ändå aldrig nånting. Iallafall, sen gick vi upp till henne och hon lagade mat till oss. Skitgott och jag vart hur mätt som helst. Jobbigt haha.. Sen gjorde vi inte så mkt tills hon klippte mig. Det vart ganska bra, men alldeles för kort och jag hatar att ha kort hår. Så ni som ser mig dom närmaste fyra månaderna ser mig i uppsatt hår :) Jag är så jävla van att ha långt hår och jag passar VERKLIGEN inte i kort hår. Älskade fan mitt hår ju, värsta långt och fint. Sen nu är det bara i Vilmas dammsugare helt plötsligt. Känns fett jobbigt eftersom ja.. Folk tycker säkert att jag är fjantig men det skiter jag fan i. Håret är ju lixom det man bryr sig om när man är tjej, iaf när det är långt och man vill ha det så. Jag som är så jävla emot hårförlägningar och skit funderar verkligen staaaaarkt på det nu :( SÄMST. Irriterad och förbannad är jag... så in i helvete.


Inget jävla sällskap har jag heller. Håller på att bli galen för jag har tråkigt och vill vara med nån. Inte vem som helst heller men... Det jag vill går inte just nu, allt suger kuk idag. Imorron med säkert, och dan efter det och efter det och efter det.. som vanligt. Jag tycker verkligen att livet är inge roligt nu. Det var längesen det var det... Och jag är bara 16 år, fyller år om 27 dagar. Det ska inte bli nå roligt för vemfan vill fylla 17? Alla tjatar om att fylla 18 men jag längtar inte ens dit, va ska man vara "vuxen" för? Jag tycker inte om sånadär vuxengrejer som krogen o shit. Blä...


Nu ska jag lägga mig och se på antingen One tree hill eller 9 millimeter. Inget svar får jag på sms heller, inget sällskap har jag. Alltså ska jag lägga mig och vara deprimerad. Sug kuk idioter... typ så känner jag nu.


Har tre bra låtar på datorn som jag tycker om, och dom håller jag redan på o lessna på. Lyssnar på dom 24/7 och då blir det lite uttjatat lixom.



Saknar min bror åxo så jag blir ledsen så fort jag tänker på det. Vill att du ska komma hem :( vill inte vara här utan dig och allt dedär... du vet. Älskar dig mest av allt/alla i världen. Alltid.


Chamillionare - Ridin. Sämst låt, gammal och dålig. Varför lyssnar jag ens på den?


Bye.

Av Emma Strandh - 20 juli 2007 00:02

provar bara litegranna :) ska se om det är värt att börja skriva här och överge mitt gamla "bloggställe" www.emmamaria.webblogg.se

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Känner vi varann?
 Ja, vi är nära vänner
 Ja, men bara ytligt
 Nej, men vet vem du är
 Nej, men vi har träffats

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards